Zakelijke teksten

Als copywriter schrijf ik zakelijke (SEO) teksten. Denk aan nieuwsbrieven, folders, informatieve teksten en blogs. Digitaal of op papier: alles kan.
Wanneer ik digitale teksten lever, zorg ik ervoor dat ze SEO zijn, oftewel: goed vindbaar zijn op internet. Dat is namelijk wat SEO inhoudt: het staat voor Search Engine Optimalisatie. Als je wil weten wat dat inhoudt, lees dan eens de artikelen onder de pagina SEO in het kort.

Effectieve zakelijke teksten

Om te zorgen dat jouw zakelijke teksten hun doel bereiken, schrijf ik niet zomaar iets op wat leuk klinkt. Iedere tekstsoort vraagt een andere aanpak, maar ik zal altijd rekening houden met:

* het doel van je tekst (is dat bijvoorbeeld informeren, of aanzetten tot verkoop?)
* de doelgroep die je aan wil spreken (hippe jongeren worden door andere teksten geboeid dan accountants.)
* de gewenste Tone of Voice (vaak afgekort als TOV in de bedrijfswereld): de manier waarop de tekst als het ware klinkt: vriendelijk, zakelijk, inspirerend of ontroerend? De TOV is belangrijk voor een tekst. Het helpt jou te onderscheiden van anderen met soortgelijke diensten.
* een goede algemene leesbaarheid: ik zorg voor prettig leesbare stukken; ellenlange lappen tekst komen niet uit mijn toetsenbord.

Neem gerust contact met mij op voor meer informatie of een vrijblijvende offerte.